mandag 26. mai 2014

Det er sommer det er sol og det er ...... hm og, det er lørdag (opprinnelig publisert 20.07.2013)

Nyt dagen

Solen skinner, himmelen er knallblå og det er ikke en sky i sikte. Det er helt vindstille. Ei flue orker så vidt å lette fra rekkverket på terrassen, helt svimeslått av varmen. Akkurat som jeg.

Pus rusler sakte over gresset og bort til furuhekken, hvor han finner seg i lita grop innimellom fururøttene, det er litt kjøligere der i skyggen, sånn litt ned i bakken.


Helt usynlig ligger han innunder buskene der, og kjenner jeg han rett så tar det litt tid før han kommer frem igjen.

Vil ikke forstyrre han der han ligger nå, men her er ett fra samme sted, tatt tidligere


Vel, uansett, katt eller hekke eller hva det nå måtte være. Det er en nydelig lørdag. Jeg skulle bare ønske at jeg taklet denne varmen bedre :-(

Kjenner litt på den følelsen av at jeg faktisk gleder meg til kvelden kommer og det blir "levelig" temperatur ute på terrassen igjen.

Men uansett, om du elsker solen og varmen, eller om du er som jeg, ikke fullt så lykkelig for 35 grader i skyggen, så gjør det beste ut av dagen din. Husk dette er eneste sjansen du får med akkurat denne dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar